9 Mayıs 2014 Cuma

İnsan Olmak Üzerine Bir Yazı.

Sabah bir mide bulantısı ve baş dönmesiyle kalktım. Ama nasıl sormayın. Otobüs durağında uzun bir kuyruk ve bank boş. Geçtim oturdum ayakta duramayacağım için.
Bilen bilir Ankara'da insanlar otobüs kuyruğuna giriyor ama otobüs gelince hurra dalıyor. Sanırım halk otobüs kuyruğunda sıra yok. Çünkü otobüs gelince bazıları sırada durup binmiyor. Ben bankta oturduğum için kalktım bindim. Allah biliyor ya erken bindim diye boş olan bir kaç koltuğa oturmadım.geçtim ileride ayakta durdum. Sonra yaşlı bir adam geldi. Şöyle aksi suratlı -hani derler ya suratında nur yok- başladı yok sıraya uymadın da, herkes beklerken bindin Ahlaksız .Bir de üstüme yürümeler. Bir allahı kulu da demiyor ki 'Bu Bayandır' konuşmalarına dikkat et diye.
Artık dayanamadım 'Kocam savcı' dedim. Bu kıt zekalılar bunu bir tehdit olarak algıladılar halbuki ben yasal haklarımı kullanmaktan hiç çekinmem anlamında kullandım.
Sonra ben kötüleşince sağ olsun bir kız yer verdi. Eşimi aradım düştü otobüsün peşine. Kızılay'da yetişti bize. 
Tahmin edin otobüse binince ne oldu? Yaşlı adam hemen sus pus oldu. Kalbime stent takıldı acitasyonuna başladı. Benim üzerime saldırırken maşşallahı vardı.

Hemen her yerde sivri akıllı olan yurdum insanı konu kendi çıkarları olunca ileri demokrasi aşığı oluveriyor. Bu yaşlı bunağa arka olanlar da hep bayanlar. Yarın bir gün kocasından sevgilisinden dayak yiyince erkek şiddeti diye bas bas bağırırlar.
 Başım dönüyor deseymişim herkes yer verirmiş. Benim otobüse bineceklerin hepsine tek tek başım dönüyor midem bulanıyor, demem mümkün olabilir mi? 
Her durumda ben o otobüse binicem ve geçip bir yerde durucam.
Sanki sıraya riayet etmedim de adam öldürdüm.
Eşim gelince hemen bizi sakinleştirmeye kalktılar. Bu seferde ben susmadım. Adamın yanında bir kız var. Bana baş dönmesi hastalık değildir, diyor bir de hukukçuymuş.Sonunda yaşlı adamla beraber Karakol durağında indiler :)

Galiba şikayetçiler benden. 

Hadi o yaşlı ve karaktersiz adamı anlıyorum ayı geldi ayı gidecek ama diğer insanlara ne oluyor? 
Ya hemcinslerime?
Gerçi bu memlekette adam karısını sokak ortasında delik deşik etti, herkes izlemedi mi?
İnşallah hukukçu kız seni de bir gün bir yerde evire çevire döverler ve ben de görür hiç üzülmem.



9 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Sende hukukçusun ama gayet güzel sorgusuz sualsiz üstüne gelmişler. İnsanların işine geldiği gibi hareket etmesi.. Hele bir tanesi adamı savunmuştur sürü psikolojisi ile diğerleri de onu. Bizim ülkemiz ne hale geldi-nereye gidiyor hiç anlamıyorum. Çok geçmiş olsun canım:/

    YanıtlaSil
  3. poine pa, aynen ben hukukçu olduğumu söylemedim.aslında nasip olsaydı ve hakim savcı olsaydım böyle adamalrı at nezarete gerçekten. şahsıma yapıldığı için değil bir bayana yapıldığı için.Neyse ki eşim geldi.

    YanıtlaSil
  4. Üzüldüm bu duruma çünkü insanlarımız gerçekten çok tahammülsüz..Nefret etmeme rağmen sabah akşam otobüs tantanasını çekiyorum...Senin durumuna benzer bir durum başıma gelmişti.. Bilirim yani..Tahammül sınırlarını aşman gerekiyor bu durumda..İnsanlarda büyük küçük sevgisi yada saygı olayı tamamen bitmiş durumda...Ne yazık ki...

    YanıtlaSil
  5. morlu mutfak, önce binmem hadi yanlıştı diyelim /ki değil.çünkü sıra yok/ sanki babalarını öldürdüm.o adam benim bayanlığıma saygı duymayıp ahlaksız deyince ben de onun yaşlılığına saygı duymadım.

    YanıtlaSil
  6. Ben her zaman söylüyorum. Bu ülkede dayak yiyen her kadın mağdur değil. Bazıları hakettiği için yiyor. Beni de öyle kadının biri metrobüs durağımda kolumdan ittirdi. Ne hakkın var senin bana dokunmaya, kimsin sen beni nasıl itersin. Bunu bi adama yaparsan tabi ki senin ağzını burnunu dağıtır. Ben öfkeden deliye dönüyorsam, gücü yeten neler yapmaz. Evet piskopat, ruh hastası adamlar var ama en az onlar kadar insanı katil edecek kadınlar da var.

    YanıtlaSil
  7. Kendimi senin yerine koydum da çok üzüldüm başına gelen bu olaya. İnsanlar mutsuz, tahammülsüz. Kimden hınç alacaklarını şaşırıyorlar. Bir de artık kadın kadının "düşman"ı oldu bence, böyle de bir durum var. Benzer bir olay yaşamıştım, ama yaşlı bir adam değil de 45 yaşlarında bir kadındı benimki. İşin komik yanı, ben başkasıyla konuşuyor sanıyorum kadını, bir döndüm kii amaaan kadın bana ağzına geleni sayıyormuş. :D Anladığım an başımı geri çevirdim, hiiç oralı olmadım inene kadar. Tabi yanımda durup otobüsün her fren yapışında pat küt çarptı bana. Ağzımı açsaydım, beni orada mahvederdi, o kadar cadı bir şeydi.
    Neyse ki eşin gelmiş, destek olmuştur sana. Çook çok geçmişler olsun

    YanıtlaSil
  8. Ankarada otobüse binmek ölüm ne kadar değişik insanlar var. Otobüste hergün bi olay ! İnsan oğlu yapacak birsey yok. Çok geçmiş olsun canım :/

    YanıtlaSil
  9. Ankara bu konuda çok beter.Sırf yaşı sizden büyük diye yaptıkları ve söyledikleri her şey haklarıymış gibi davranıyorlar.Çoğu zaten emekli ve gezmek için ordalar.Gezmekten yorulmuyorlar ama otobüslerde metrolarda ayakta gitmekten yoruluyorlar.Sabahın köründe evden çıkıp okuluna işine gidenler sonra yorgun argın eve dönenler hiç umurlarında bile değil.Hasta olanların yüzünden anlaşılıyor ama bununda numara olduğunu falan sanıyorlar.Otobüs geldiğinde insanları öyle bir itip kendilerine yer açmaları var ki bu mu yaşlı diyorsun kendi kendine.
    Ankara toplu taşımı kullanmak cidden sabır işi.
    Başınıza gelene üzüldüm gerçekten.Umarım bir daha o çeşit insanlarla muhatap olmak zorunda kalmazsınız

    YanıtlaSil