2 Ekim 2013 Çarşamba

Kitap Tanıtımı :Dünyanın İlk Günü


Uzun zamandır kitap tanıtımlarına yer vermiyordum.Aslında bu kitabı bitireli de hayli zaman oldu ama yazara karşı öfkemin biraz geçmesini bekledim.
Kitabı çok uzun zamandır okumayı düşünüyordum.Zira her yerde övgüyle bahsediliyordu.Tabii ben de inandım ve aldım. Kitap Fatih Sultan Mehmet' in İstanbul'u fethetme sürecini anlatıyor. Fatih' i zehirleyen yahudi dönmesi Yakup Paşa ve sözde hain Halil Paşa da kitapta haliyle yer alıyorlar.
Allahım! Okurken resmen sinir krizleri geçirdim. Neden mi?
Bir kere bu kadar mı taraflı kitap yazılır ve taraf tutarken bu kadar mı saçmalanır? Neredeyse Bizanslılara ''Tüüü , kaka'' filan diyecekmiş ama edebi kitap yazıyorum diye utanmış da diyememiş.
Candarlı Paşa ' yı hain,  asıl hain olan Yakup Paşa' yı da mazlum göstermiş.
Güya Yakup Paşa Yahudileri katledilmekten kurtarmak için Sultanı zehirlemek zorunda kalıyor. Ucuz edebiyat yapmış anlayacağınız. Dedim ki '' Kesin bu kitabı yahudi desteği ile çıkarmış.Çünkü reklamları gayet abartılı.Bir de baktım ki 2. kitabı Seferad yahudilerini anlatmıyor mu? Ne tesadüf (!)
Sonra kundakta bebek öldürülmesini öyle masum öyle masum göstermiş ki daha doğrusu göstermeye çalışmış ki sinirden ağlayasınız geliyor.
Devletin bekası saçmalığı.Bize Arapların kız çocuklarını diri diri toprağa gömülmesini nefretle anlatan insanlar kundaktaki bebeğin bir gün isyan etme potansiyeli yüzünden öldürülmesini nasıl savunabilir aklım almıyor.
Daha da eleştirecek çok şey var.Mesela yazarın kendisi alim bizler de kara cahil olduğumuzdan bilgileri gözümüze gözümüze sokmuş. Benim bildiğim bu tarz roman Ahmet Mithat Efendi ile tarihin tozlu raflarına gömülmüştü. Abimiz tarih  kitabı yazdığından nostalji yapmış zaar. 
Neyse daha da uzatmıyım. Kesinlikle çok berbat bir kitap.Okumanızı tavsiye etmem.
Beyazıt Akman' a buradan nefretlerimi iletiyorum.

1 yorum:

  1. bu kitabı biliyorum. okumadım ama namını çok duydum inş. okumakta nasip olur :)
    blogunuzu izlemeye aldım :) sizi de bloguma beklerim
    sevgiler :)

    YanıtlaSil